1.1 Formål
Følgende forretningsbetingelser gælder for alle kunder hos SBMEDIA (i nedenstående benævnt som “SBMEDIA” eller “Vi”). Forretningsbetingelserne er gældende pr. 01. november 2021. Betingelserne fastlægger de vilkår, der gælder, ved levering af varer og services fra SBMEDIA.
Kunder hos SBMEDIA er selv forpligtede til at gennemlæse følgende forretningsbetingelser i forbindelse med aftaleindgåelse med SBMEDIA.
Kunden står i forbindelse med tilbudsgivning fra SBMEDIA og eventuel tilbudsaccept, selv til ansvar for at have læst følgende forretningsbetingelser.
2.1 Priser, betaling og tidsregistrering
Alle priser angivet af SBMEDIA er som udgangspunkt eksklusiv moms medmindre andet er eksplicit anført. SBMEDIA har som udgangspunkt en minutpris på 10 kr. eksl. moms svarende til en timepris på 650 kr. eksl. moms, medmindre andet er aftalt. Vi forbeholder os til en hver tid retten til at ændre timetakser og materialepriser for fremtidige arbejdesopgaver. Timeprisen for arbejde i weekenden (lørdag & søndag) er dobbelttakst, 1.300 kr. eksl. moms.
SBMEDIA står selv får registrering af timer forbundet med arbejdsopgaver. Der vil løbende blive registreret timer, medmindre et fast timeantal for arbejdsopgaven er fastlagt inden arbejdsopgavens begyndelse.
SBMEDIA er berettiget til betaling for ekstraarbejde, hvis:
1. At kundens udleverede grundmateriale har været uegnet eller mangelfuldt.
2. At kunden ønsker ændringer efter at arbejdet er påbegyndt.
Overskrides betalingsfristen, som er oplyst på faktura fra SBMEDIA, forbeholder SBMEDIA sig retten til at pålægge kunden rykkergebyrer og inkassoomkostninger. På en faktura fra SBMEDIA er der 8 dages betalingsfrist efter en opgave er afsluttet.
2.2 Aconto afregning
SBMEDIA forbeholder sig retten til aconto afregning hvis et projekt strækker sig over en længere periode. Længden på perioden og dermed behovet for aconto afregning bedømmes udelukkende af SBMEDIA. Aconto betaling vil som regel blive benyttet i situationen, hvor det samlede fakturerede beløb inkl. moms, overstiger 5.000,- Aconto betalingen vil være op til 50% inden arbejdets start.
2.3 Klippekort
Ved bestilling af klippekort faktureres det fulde beløb inkl. moms umiddelbart efter bestillingen. Et klip svarer til en arbejdstime, og det er udelukkende SBMEDIA, der står for tidsregistreringen i denne forbindelse. Arbejdstimerne bliver først tilgængelige, når betalingen er modtaget og bekræftet. SBMEDIA har til enhver tid ret til at bestemme, hvornår et klip kan benyttes af kunden. Betalingen for klippekortet dækker udelukkende arbejdstimer, og eventuelle omkostninger til tryk, webhosting, temaer, plugins og lignende er ikke inkluderet og afregnes seperat.
Per 01.01.2022 er priserne på klippekort følgende:
- 10 klip (10 timer) = 6.100 kr. eksl. moms
- 15 klip (15 timer) = 8.900 kr. eksl. moms
- 20 klip (20 timer) = 11.375 kr. eksl. moms
Timer købt på et klippekort har ingen udløbsdato, medmindre andet er aftalt. Der ydes ikke tilbagebetaling for ikke-benyttede timer købt på et klippekort.
2.4 Vedligeholdelsesaftale
SBMEDIA tilbyder vedligehold af WordPress hjemmesider efter opsætningen af hjemmesiden er færdiggjort. Vedligeholdelsesaftalen omfatter:
- Opdatering af tema
- Opdatering af plugins
- Opdatering af anden teknik, der anvendes på hjemmesiden
Vedligeholdelsesaftalen inkluderer ikke videreudvikling af hjemmesiden eller rettelse af større fejl ved f.eks. nedbrud. Aftalen koster 149 kr. eksl. moms om måneden og faktureres den 1. i hver måned. Der kan, på kundens opfordring, aftales fakturering per 3 eller 6 måneder. Opsigelsesvarslet ved en vedligeholdelsesaftale er løbende måned plus en måned. Opsigelse af en vedligeholdelses aftale skal altid ske ved skriftlig meddelelse til SBMEDIA.
I tilfælde hvor der ikke tilkøbes en vedligeholdelsesaftale, overgår vedligeholdelsespligten til kunden når der sker fuld betaling med frigørende virkning til SBMEDIA. Dette gælder medmindre andet er aftalt i forbindelse med leveringen af hjemmesiden. I tilfælde hvor vedligeholdelsespligten er overgået til kunden, kan SBMEDIA ikke stilles til ansvar for nedbrud, systemfejl, tekniske fejl og lignende fejl, som følge af manglede vedligehold af hjemmesiden.
3.1 Bestilling af tryksager – Udlæg og ansvar
I tilfælde af at SBMEDIA bestiller tryksager på vegne af kunden, og i denne forbindelse laver udlæg for trykomkostninger, faktureres dette udlæg til fulde i forbindelse med afregning af den samlede opgave. SBMEDIA kan desuden ikke stilles til ansvar for fejl i tryksager, problemer med levering eller lignende. Henvendelser vedrørende dette skal rettes mod firmaet, der har produceret tryksagen.
Ved bestilling af tryksager, fremsendes altid en trykversion til kunden inden bestilling. Kunden har ansvar for korrekturlæsning af tryksagen inden den sendes i produktion.
4.1 Ejendomsforbehold
Kunden opnår først brugsretten til medier eller fysiske eksemplarer af et produkt produceret af SBMEDIA, når der sker fuld betaling med frigørende virkning til SBMEDIA. Samtlige varer, produkter og medier fra SBMEDIA forbliver SBMEDIA’s ejendom indtil faktura/regning er betalt eller andet er blevet aftalt. SBMEDIA forbeholder sig retten til, efter brugsrettens overgang til kunden, at bruge alle typer af fremstillet arbejde som reference i egen markedsføring.